علت ثابت نبودن چراغ DSL چیست؟
این چراغ بیانگر امکان برقراری ارتباط ADSL بر روی خط تلفن است. ثابت بودن این چراغ نشانگر امکان برقراری اتصال اینترنت می باشد. در صورت خاموش بودن این چراغ و یا چشمک زدن آن مشکلی وجود دارد که تا بر طرف شدن این مشکل و ثابت شدن چراغ ارتباط شما با اینترنت قطع خواهد بود.
برای برطرف کردن این مشکل موارد زیر میتواند مورد استفاده قرار گیرد :
– ابتدا وصل بودن بوق تلفن خود را بررسی کنید.
–از صحت اتصالات مودم و گوشی تلفن و خط تلفن به اسپلیتر اطمینان حاصل کنید.
– تمام دستگاه های مخابراتی (تلفن، فکس،caller ID و…) را از مدار خارج کرده و تنها مودم را به صورت صحیح به اسپلیتر متصل کرده و برقرار شدن link را بررسی نمایید. همچنین یک بار این مرحله را بدون اسپلیتر (تنها مودم به صورت مستقیم به خط تلفن) امتحان نمایید.
– مودم را چند دقیقه خاموش کنید و مجددا برقرار شدن چراغ link یا ADSLرا بررسی کنید.
– در تماس با شرکت خدمات ADSL اطمینان حاصل کنید که رانژه خط شما صورت گرفته است.