فناوران طلوع شبکه با پشتوانه تجربه های عمیق عملیاتی و دانش محور خود در تمام سطوح حوزه دیتاسنتر آمادگی گسترده ای برای ارائه خدمات ویژه در صنعت بزرگ دیتاسنتر را دارا می باشد.

خدماتی نظیر:

  • صدور تأییدیه طراحی دیتاسنتر
  • صدور گواهی طبقه بندی دیتاسنتر
  • ارزیابی دیتاسنتر
  • ممیزی دیتاسنتر
  • دیتاسنتر سبز

معرفی بخش دیتا سنتر :

بخش دیتا سنتر شرکت فناوران طلوع شبکه درسال ۱۳۹۰  فعالیت خود را در این حوزه آغاز نموده است.

توانائی های اجرایی

–           انجام مطالعات امکان سنجی و توجیهی فنی اقتصادی دیتاسنترها

–           طراحی مقدماتی، تهیه مشخصات فنی و ارزیابی فنی و مالی

–           مدیریت، برنامه ریزی و کنترل پروژه

–           مشاوره، طراحی و اجرای پروژه های زیر ساخت فیزیکی مرکز داده

–           طراحی و اجرای سیستم های زیر ساخت power

–           ارائه گزارش Audit دربخشهای (طراحی ، پیاده سازی و بهینه سازی)

–           ارائه خدمات آموزش با سرفصل های تعریف شده در استاندارد TIA 942

 

فعالیت های مهم بخش زیرساخت فیزیکی مرکز داده :

 

الفمشاوره ، طراحی و اجرا :

ابنیه و فضا سازی

  • تعیین موقعیت جغرافیائی مناسب
  • مشخصات سازه
  • تعیین و احداث فضاها
  • دیوارها
  • کف و سقف کاذب
  • دربهای ضد حریق و ضد سرقت
  • چیدمان تجهیزات

 

سیستم های تغذیه الکتریکال شامل

  • تابلوهای برق ACو DC
  • دیزل ژنراتور و تابلو ChangeOver
  • UPS و باطری ها
  • تابلو PFC
  • (ATS (AutomaticTransfer Switch
  • PDUهای switchable   و با قابلیت Metering
  • سیستم توزیع داخلی

 

سیستم حفاظت زمین

  • چاه ارت
  • سیستم هایBonding & Grounding
  • سیستم های Shielding

 

سیستم تهویه

  • سیستم های In Room
  • سیستم های In Row
  • سیستم هایHot & Cold  Aisle Containment

 

سیستم های اعلان و اطفاء حریق

  • سنسور ها (Aspiration , Smoke, Heat, Gas , InfraRed ,… )
  • کنترل مرکزی  آدرس پذیر
  • گاز عامل (FM200, NOVAC)

 

سیستم های  امنیتی و کنترلی

  • دوربین های مدار بسته
  • سیستم های ضبط تصویر
  • کنترل دسترسیAccess Control
  • سنسورهای دما و رطوبت

 

سیستم های مدیریتی

  • سیستم مانیتورینگ مرکزی (DCIM )
  • سیستم BMS

 

سیستم پسیو شبکه

  • رک و متعلقات
  • لدر و سینی کابل
  • کابل­های شبکه
  • فیبر نوری
  • کابل کشی ساخت یافته

 

 

بآموزش و انتقال فن آوری :

  • دوره آموزشی کارشناس حرفه ای مرکز داده (  CDCP Certification) 
  • دوره آموزشی کارشناس متخصص مرکز داده(  CDCS Certification) 
  • دوره آموزشی کارشناس خبره مرکز داده (CDCE Certification  ) 
  • دوره آموزشی مدیریت بهره برداری مرکز داده( CDFOM ) 
  • گواهی نامه مدیریت (IT( CITM  

 

ج) ارائه سرویس پشتیبانی از زیرساختهای فیزیکی مرکز داده بر مبنای استاندارد TIMS      

انجام نگهداری به صورت منظم پیش نیاز اصلی برای تداوم کاری دیتاسنتر  بوده و توسط تمامی متخصصان دیتاسنترها مانند Uptime Institute، Sun Microsystems، IBM و HP پیشنهاد می گردد.

با توجه به میزان ریسک قابل قبول در سایت، این استاندارد چهار سطح بر ای انجام خدمات نگهداری تعریف می نماید که عبارتند از:

  1. TIMS1– از کار افتادن: در این سطح خدمات نگهداری پیشگیرانه انجام نمی پذیرد و تنها در صورت بروز مشکل برای رفع آن اقدام می گردد.
  2. TIMS2– پشتیبانی بدون ساختار: خدمات پیشگیرانه برای تجهیزات مهم زیرساخت توسط متصدیان مورد تایید و متخصصین انجام می پذیرد اما به دلیل عدم وجود ساختار و عدم شناسایی اشکالات کوچک در بخشهای مهم و همچنین ریسک بالای وقوع خطای انسانی درصد بروز اشکال در این سطح بالا می باشد  .
  3. TIMS3– پشتیبانی دارای ساختار: در این سطح هدف به حداکثر رساندن زمان کار از طریق حذف حدس و گمان و به حداقل رساندن خطای انسانی است. به این منظور هر بخش از فرآیند پشتیبانی بطور دقیق بررسی و ارزیابی می گردد. مراحلی برای کنترل چگونگی جمع آوری اطلاعات و ثبت آنها ایجاد شده و برنامه هایی جهت تشخیص، آموزش، بررسی و ارزیابی افراد دارای صلاحیت ایجاد و همچنین مراحلی برای مدیریت دقیق بر نحوه و زمان انجام کارها پیش بینی می گردد .
  4. TIMS4– پیشتبانی تسهیل شده: در این سطح برنامه پشتیبانی ساخت یافته با معماری ترکیب می شود که کار پشتیبانی را از طریق تامین نیروی چندگانه و مسیرهای توزیع سرمایش به همراه اجزای جایگزین تسهیل می کند. با این طرح هر یک از تجهیزات را می توان جدا نموده و بدون اختلال در سرویس دهی تحت خدمات نگهداری قرار داد. از دیگر اجزای مهم سیستم مدیریت ساختمان (BMS) می باشد که بطور مرتب زیرساخت اصلی را کنترل نموده و عملکرد تجهیزات را دنبال می نماید و هنگامی که اوضاع از محدوده پارامترهای موجود خارج شود به اپراتورها هشدار می دهد و بطور خودکار ترتیب کار تجهیزات را کنترل می نماید. در این سطح سیستم های خودکار میزان ریسک خطای انسانی را کاهش داده و می توانند بسیار سریع و بی اشتباه به تغییرات ناگهانی پاسخ دهند. 

 

فهرست استانداردهای زیر ساخت فیزیکی مرکز داده

فهرست کاملی از استانداردهای موضوع دیتاسنتر به تفکیک زیرسیستمها در شرکت موجود است که در پروژه ها به عنوان مبنای طراحی و اجرا مورد استفاده و بهره برداری واقع می شود.

  • استاندارد زیر ساخت فیزیکی مراکز داده TIA-942
  • ANSI/TIA/EIA-568-B: استاندارد کابل کشی مخابراتی ساختمانهای تجاری؛ بخش ۲، اجرای متوازن کابل کشی بهم تابیده
  • ANS/TIA/EIA-568-B: استاندارد اجزای کابل کشی فیبر نوری
  • ANSI/TIA/EIA-569-B: استاندارد ساختمانهای تجاری برای فضاها و گذرگاههای مخابراتی
  • ANSI/TIA/EIA-606-A: استاندارد مدیریت زیر ساخت مخابراتی تجاری
  • ANSI/TIA/EIA-G-STD-6: الزامات و پیش نیازهای اتصال به زمین ساختمانهای تجاری برای سیستمهای مخابراتی
  • ANS/TIA-758-A: استاندارد کابل کشی مخابراتی خارج از محدوده کارخانه با مالکیت مشتری
  • قانون ملی ایمنی برق IEEE
  • قانون ایمنی جانی NFPA101
  • قانون ملی برق NFPA70
  • استاندارد محافظت از وسایل و تجهیزات فناوری اطلاعاتNFPA ۷۵
  • الزامات و پیش نیازهای مهندسی برای یک چهارچوب مخابراتی جهانی ANSIT 1.336
  • روش پیشنهادی برای تأمین برق تجهیزات الکترونیکی و اتصال آنها به زمین IEEE STD 1100
  • روش پیشنهادی برای سیستم های برق اضطراری و کمکی در کاربردهای صنعتی و تجاری IEEE STD 446

 

 

ac93b174f24e556b8d8f1088fa97380c